"JA czyli KTO" pozwala młodemu człowiekowi łatwiej przejść przez burzliwy okres dorastania. Wspiera go w rozumieniu własnych uczuć, budowaniu stabilnej tożsamości i akceptowaniu samego siebie.
Program pokazuje dzieciom i młodzieży ich „nową starą” odsłonę. W tym okresie życia młodzi ludzie już trochę osadzeni, zdążyli się oswoić ze sobą, zmierzyć z rzeczywistością i się w niej odnaleźć. Biologia płata im figla i ciało zaczyna się zmieniać, a emocje szaleją. Dzieci znowu szukają siebie, swojej tożsamości, a co dla nich najtrudniejsze - często w innym, mniej sprzyjającym otoczeniu. 
"JA czyli KTO" jest odpowiedzią na te wyzwania. Uczy jak rozwiązywać konflikty, a także jak być asertywnym oraz dbać o swoje i cudze granice. Pokazuje jak budować silne i stabilne poczucie własnej wartości. Pomaga zrozumieć i zaakceptować siebie i emocje - swoje oraz cudze. Program jest bezcennym wsparciem w drodze przez trudny czas dojrzewania.
Praca z dziećmi oparta jest o autorską metodę ćwiczeń. Najmłodszych (Program "JA czyli KTO - JA") w tej drodze wspiera Stworek JA, który towarzyszy im w rozwoju i prowadzi przez zawiłe meandry emocji. Maskotka otrzymała swój osobisty patent w 28 państwach Unii Europejskiej. Jest wyjątkowa, oryginalna i niepowtarzalna - tak jak dzieci, z którymi pracuje. Dodatkowo (we wszystkich Programach "JA czyli KTO") trenerzy wykorzystują podręczniki dla dzieci, karty pracy grupowej, rozsypankę zdjęciową, emonakładki, bajki i pacynki.
Czas trwania zajęć dopasowany jest do możliwości dzieci w wieku szkolnym. Jest to 30 spotkań, odbywających się 1 raz w tygodniu. Zajęcia trwają 120 minut (2 bloki po 60 minut). W trosce o dzieci, do czasu trwania spotkań należy doliczyć ok. 10-minutową przerwę między blokami.


Cel
Program "JA'' przeznaczony jest dla dzieci w wieku 7 i 8 lat (1-2 klasa). 
Został zaprojektowany po to, by wspierać dzieci w pierwszych latach szkoły podstawowej. W tym czasie zwykle pojawia się u nich lęk, związany między innymi z przebywaniem w nowym środowisku. Program pomaga radzić sobie z tymi trudnościami, a także pozwala rozumieć potrzeby i emocje innych.


Co zyska dziecko? 
Początek szkoły podstawowej to dla dzieci newralgiczny czas w kwestii poczucia własnej wartości. W tym wieku, dzieci potrafią już lepiej niż przedszkolaki kontrolować emocje, co nie oznacza, że tych emocji jest mniej. Wrażliwość dotyczy głównie ich samych - chcą być akceptowane, kochane, doceniane. Program pomaga dzieciom zaakceptować ich własną emocjonalność. Daje również podstawy do skutecznego nazywania i rozumienia wewnętrznych odczuć. Wspiera w budowaniu stabilnego obrazu samego siebie, niezależnego od bodźców zewnętrznych.



Cel
Program "TY" skierowany jest do dzieci w wieku 9-11 lat (klasy 3-5).
Wspiera dzieci w codziennym funkcjonowaniu, biorąc pod uwagę ich wysoką wrażliwość. W tym okresie życia bardzo łatwo jest sprawić dzieciom przykrość i je zranić, dlatego tak ważne są dla nich aprobata i poczucie akceptacji. Program pomaga przepracować również inne wyzwania jakie pojawią się w tym wieku - rosnąca agresja wśród chłopców i ostracyzm u dziewczynek. Podczas spotkań, dzieci skupiają się na rozwoju inteligencji emocjonalnej i empatii. Ćwiczą uważność, a także uruchamiają swoją duchowość. Program bazuje na pogłębianiu umiejętności empatycznego słuchania i odczuwania rezonansu emocjonalnego.


Co zyska dziecko?
W trakcie realizacji Programu, dzieci uczą się działania na rzecz istotnych wartości i równowagi w dbaniu o siebie i innych. Dowiadują się jak konstruktywnie kierować swoimi emocjami. Poznają również metody radzenia sobie ze stresem i złością, jednocześnie poznają sposoby na funkcjonowanie w polu pozytywnych emocji. 
Cel
Program "MY" skierowany jest dla młodzieży w wieku 12-14 lat (klasy 6-8).
Wspiera młodzież w trudnym dla niej okresie dojrzewania. Uczy jak budować realny obraz samego siebie, dbając przy tym o stabilne poczucie własnej wartości, a także rozumienie emocji swoich i innych. W trakcie spotkań, dzieci uczą się też akceptacji dla emocji trudnych. 


Co zyskuje młody człowiek?
Pod koniec szkoły podstawowej dość trudno jest określić, czy młody człowiek jest jeszcze dzieckiem, czy już dorosłym. Program pomaga młodzieży przejść przez ten ważny czas. Wspiera w zrozumieniu własnych uczuć, budowaniu stabilnej tożsamości i akceptacji siebie. Uczestnicy poznają metody samokontroli, rozwijają umiejętności ukazywania siebie innym i budowania relacji na różnorodnych płaszczyznach (koleżeńskich, przyjacielskich, podległych i dominacyjnych). Dla człowieka, jest to też okres, kiedy doświadcza pierwszych zauroczeń i uczy się budować nowe formy relacji. Ponadto program wspiera w nauce współpracy i rozwiązywania potencjalnych konfliktów. 

Back to Top